Volg het Lab en verbeter inkoop in het MKB

De ultieme tool voor datagedreven inkoopbeslissingen
Ontwikkel samen met andere inkoopmanagers het optimale spend dashboard
(en krijg voorrang bij de launch)
Met minimale effort jouw visie en ervaring delen
Draag bij aan inkoop professionalisering in het MKB
Volg het volledige proces en leer van andere inkoop experts
Mijn naam is Erik van Buuren en ik ben de eigenaar van Process Simplicity. Ons doel is om het leven van inkopers elke dag een beetje simpeler te maken. Zodat inkopers zich kunnen focussen op waar ze goed in zijn en wat ze graag doen. Met als resultaat leuke, groeiende werkgevers.
Sinds 2007 heb ik als consultant binnen veel corporate organisaties de informatie voorziening verbeterd. Met vallen en opstaan heb ik ontdekt te focussen op wat er werkelijk toe doet. Geen circus bouwen, niet doen wat er gevraagd wordt, maar doen wat er nodig is. Ik ben een persoon waar headhunters altijd naar op zoek zijn, omdat er maar weinig mensen zijn die echt begrijpen wat iemand nodig heeft. En vooral om dat dan te kunnen omzetten naar simpele, kleine stappen om een tool of dashboard te maken.
Mijn handen jeuken als ik mensen uren bezig zie met spreadsheets om iets te bereiken. En het geeft me een kick wanneer het vervolgens lukt om uren werk terug te brengen naar seconden of minuten werk.
Dat kan ik voor elk bedrijf afzonderlijk doen, maar daarmee maak ik geen echte impact. Impact maak ik door deze kennis om te zetten in een tool die voor iedereen werkt.
Ik, én onze operationeel manager die onze PBI’s maakt waren erg onder de indruk.
Behoorlijk indrukwekkend en voor de MKB bedrijven die ik tot nu toe tegen ben gekomen een 300% verbetering in inzicht. Daar ontbreekt het bij een groeiend MKB bedrijf vaak aan: inzicht in de data die er ergens wel is maar niet gepresenteerd kunnen worden. Laat staan geanalyseerd zoals hier.
Ik heb me de afgelopen maanden toegewijd aan het opzetten van de perfecte Spend analyse voor bedrijven die hun MKB inkoop discipline willen professionaliseren. Met behulp van experts is er een demo dashboard gemaakt waarmee inkopers
We starten met een zeer beperkte groep van bedrijven die in de pilot mee kunnen draaien. Maar omdat dit dashboard continue zal verbeteren, is er een "Lab" opgezet. Daar kun jij ook aan deelnemen als je:
Als Lab deelnemer, krijg je de mogelijkheid om zelf vorm te geven aan dit dashboard. Je kunt je mening geven wanneer je wilt en wordt op de hoogte gehouden per e-mail. Daarnaast worden ook meningen en visies van anderen gedeeld, zodat je daar weer van kunt leren.
Klik op de knop hieronder en je meldt je in 2 klikken aan. Je komt dan direct in het Lab terecht.
Zie ik je aan de andere kant?
Erik is my favorite consultant, as I always used to call him. Erik is extremely fast in picking things up, has a tremendous output (I don’t know anybody who delivers that much in a limited time frame than Erik), is very intelligent and understands exactly what I mean if I have a question. He is good in expressing himself and presenting his work or the way he want to approach things. This makes Erik to the ideal partner to team up with.
Goede vraag. De meeste van de aspirant Lab-leden stellen deze vraag, omdat ze al genoeg te doen hebben.
In principe bepaal de tijdsbesteding zelf. Over het algemeen is het niet meer dan 15 minuten per twee weken.
Hoe het werkt, is dat ik elke twee weken een mailtje stuur met een update waarin ik geleerde lessen deel. Grotendeels op basis van terugkoppeling en gesprekken met inkopers. En met ontwikkelingen die gemaakt zijn in de spend analyse om te inspireren hoe je meer uit je inkoopdata kunt halen. Daarin stel ik ook altijd een vraag voor input. Als dat jou triggert, dan kun je er op antwoorden als het je uitkomt. Komt het niet uit, kun je ook een keertje overslaan natuurlijk. Ik verwacht echt niet dat je op elke mail reageert. Het is natuurlijk wel fijn als je af en toe wat kunt laten horen :). Maar een paar zinnen in een mail is voldoende.
En het staat je altijd vrij om af te melden natuurlijk.
Eigenlijk is iedereen welkom die ervaring in inkoop heeft. De meeste Lab-leden hebben meer dan 10 jaar ervaring, maar ook juist de jonge starters kunnen weer een frisse andere visie delen.
Dus, je hoeft niet veel inkoopkennis of ervaring te hebben, maar wel een mening en praktisch ingesteld zijn.
Je zult af en toe gemaild worden. Mocht je vinden dat je teveel mails krijgt, of te weinig input kan leveren, dan ben je zo uitgeschreven. Of als je geen "klik" voelt, of om wat voor reden dan ook uit het Lab wilt stappen. No hard feelings, 1 klik en het is geregeld. Onderaan alle communicatie staat een uitschrijf knop. Je bent ons geen verantwoording schuldig.